loading...
جذاب و باحال
MILAD بازدید : 26 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
مردی با دوچرخه به خط مرزی می رسد، او دو کیسه بزرگ همراه خود دارد، مامور مرزی می پرسد: "در کیسه ها چه داری؟" او می گوید: "شن"
مامور او را از دوچرخه پیاده می کند و چون به او مشکوک بود، یک شبانه روز او را بازداشت می کند، ولی پس از بازرسی فراوان، واقعاً جز شن چیز دیگری نمی یابد. بنابراین به او اجازه عبور می دهد.
هفته بعد دوباره سر و کله همان شخص پیدا می شود و مشکوک بودن و بقیه ماجرا...
این موضوع به مدت سه سال هر هفته یک بار تکرار می شود و پس از آن مرد دیگر در مرز دیده نمی شود.

یک روز آن مامور در شهر او را می بیند و پس از سلام و احوال پرسی، به او می گوید: من هنوز هم به تو مشکوکم و می دانم که در کار قاچاق بودی، راستش را بگو چه چیزی را از مرز رد می کردی؟ قاچاقچی می گوید: دوچرخه!

بعضی وقت ها موضوعات فرعی ما را به کلی از موضوعات اصلی غافل می کند!
MILAD بازدید : 26 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
طرز تهیه زن: برای تهیه این عنصر کافی است مقداری اکسید اسکناس و نیترات پژو دویست و شش را در سولفات ویلا مخلوط کرده و دو کاخ طلای ?? عیار به عنوان مهریه و کمی کلرید خواهش( همون التماس) به عنوان شیربها اضافه شود! پس از ترکیب این مواد ، گاز عشوه و سولفور ناز متصاعد می شود و بعد از میعان به صورت عشق ، زن در خانه رسوب می کند! بعضی از دانشمندان و متفکران معتقدند چنانچه مقداری از عصاره ء چرب زبانی به عنوان کاتالیزور استفاده شود.


MILAD بازدید : 35 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اصولا ضایع شدن و سوتی دادن چندمدل داره و به قول امروزی ها ضد حال خیلی بده .

ضدحال یعنی صندوق آراء خالی باشه !
ضدحال یعنی یه روز تعطیل به مامانت بگی آش درست کن وقتی می آی خونه تو راه پله ها بگی وای عجب بوی آشی بعد که وارد می شی می بینی آبگوشت !
ضدحال یعنی به جای اینکه جمعه بری عروسی تو خیال کنی عروسی پنجشنبه است بعد با موهای شینیون شده بری جلوی سالن ببینی خبری نیست !
ضدحال یعنی connect نشی!
ضدحال یعنی وقتی منتظر فیلم مورد علاقت هستی برق بره!
ضدحال یعنی 5 دقیقه به اتمام جلسه امتحان مونده نامردا تقلبت رو بگیرن !
ضدحال یعنی یه جلسه سر کلاس نری فقط همون یه جلسه استاد حضور غیاب کنه!
ضدحال یعنی با شکم گرسنه بری تو صف ژتون تموم کرده باشن!
ضدحال یعنی یه هفته قبل از اینکه جشن تولد بگیری خاله مامانت فوت کنه!
ضدحال یعنی قبض تلفن بیاد n تومن!
ضد حال یعنی با اینترنت مجانی 1 میلیارد ساعت کانکت باشی بعد بفهمی که ساعتی 300 تومن میاد رو قبض تلفنت !
ضد حال یعنی با یک sms به موسسه خیریه پول بدی بعد بیاد رو قبضت !
ضد حال یعنی آخر همه ی جمله ها علامت تعجب زدن !!
ضد حال یعنی بری کوه یخ کنی
ضد حال یعنی تا اون روزی که وقت داری هوای کوه بده اون روزی که باید و باید بری سر کارت هوا میشه مثل آینه
ضد حال یعنی اینکه شما همش بخونید ( ضد حال یعنی )
ضد حال یعنی آدم خالی بند
ضدحال یعنی بعد از کلی مخ زدن تو اینترنت همینکه بیای به نتیجه برسی اشتراکت تموم بشه !
ضدحال یعنی یه مانتو خوشگل بخری همون روز اول گیر کنه به صندلی پاره بشه!
ضدحال یعنی صبح ساعت 7 بری سر کلاس استاد نیاد!
ضدحال یعنی داداش کوچیکت 2شاخه مودمو اشتباهن بزنه تو پریز برق!
ضدحال یعنی بری عروسی خانمها و آقایون جدا باشن!
ضدحال یعنی کاندید شدن رفسنجانی برای انتخابات مجلس!
ضدحال یعنی خواننده شدن میناوند!
ضدحال یعنی پژو RD!
ضد حال تعنی به جای یعنی بنویسی تعنی !
ضد حال یعنی می خوای cd رایت کنی قفل خفن داره
ضد حال یعنی یه cd بگیری بعد بفهمی که dvd و تو dvd پلیر نداری
ضد حال یعنی تا چند سال دیگه هم نتونی dvd رو ببینی
ضد حال یعنی داری گیتار التریک میزنی بلند گو میسوزه
ضد حال یعنی ضد حال !
ضد حال یعنی شما بایید ببینید که یه آدمی مثل من اینا رو نوشته
ضد حال یعنی جی کی رولینگ !
ضد حال یعنی بهت میگن تا صفحه 50 امتحان میاد وقتی میری سر جلسه میبینی باید تا 500 می خوندی !
ضدحال یعنی فیلم ژاپنی!
ضد حال یعنی اسکیت بازی رو آسفالت های قلمبه ایران !
ضد حال یعنی تو برف دوچرخه سواری کردن
ضدحال یعنی id caller
ضدحال یعنی عشق یه طرفه!
ضدحال یعنی گل خوردن دقیقه 90!
ضدحال یعنی صبح روزی که با دوستات میخوای بری کوه بارون بیاد!
ضدحال یعنی با ماشین بابا جریمه شدن!
ضدحال یعنی سلام کنی جوابتو ندن!
ضد حال یعنی شما این همه شر و ور رو خوندی !
ضدحال یعنی عینکت سر جلسه امتحان بیفته زمین بشکنه!
ضدحال یعنی سر جلسه امتحان خودکارت تموم بشه!
ضدحال یعنی تاکسی سوار شی وسط راه بنزین تموم کنه!
ضدحال یعنی دوامتحانه شدن !
ضدحال یعنی  یه cd توی مشهد بخری بعد که می آی تهران ببینی سیدی خالی بهت انداختن !
ضدحال یعنی به خیال خودت جک خنده داری تعریف کنی اما هیچ کسی به جکت نخنده !
ضد حال یعنی به جای ترمز پاتو بزاری رو کلاج !
ضد حال یعنی فارسی نویسی توی XP!
ضد حال یعنی این همه چرت و پرت رو بنویسی و ویرایش کنی بعد پات بخوره کامپوتر ریست بشه و تو هم save نکردی
ضد حل یعنی میای کرایه تاکسی بدی میبینی پول نداری !
ضد حال یعنی جلو بابا مامانت میری تو اینترنت همه دوست پسرات بهت pm میدن ! یا برعکس همه دوستات فحش مینویسن !
ضد حال یعنی میای با یکی دست بدی طرف معتقد به دینه با دخترا دست نمیده !
ضد حال یعنی ادای داریوش در آوردن
ضد حال یعنی اینهمه متن رو بنویسی بعد میهن بلاگ  ERROR  بده


MILAD بازدید : 28 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
گوگل به تازگی سرویس جدیدی ارایه کرده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از داخل شرکت‌ها و فروشگاه‌ها دیدن کنند. با استفاده از این سرویس که Google Business Photos نام دارد، مشاهده داخل فروشگاه‌ها و مغازه‌ها با زاویه دید ۳۶۰ درجه امکان‌پذیر است. این سرویس بخشی از گوگل‌مپ به‌شمار می‌رود و در حال حاضر فقط برای چند شهر در آمریکا، استرالیا و ژاپن ارایه می‌شود. گوگل گفته قصد دارد هر چه سریع‌تر این سرویس را در اختیار کاربران دیگر شهرها و کشورهای جهان نیز قرار دهد. این سرویس همانند بسیاری دیگر از خدمات گوگل، به رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد سرویس Google Business Photos به ویژه برای مشاهده محیط داخلی رستوران‌ها و غذاخوری‌ها مناسب باشد زیرا بسیاری از افراد تمایل دارند بتوانند قبل از رفتن به رستوران مورد نظر خود، تمیزی و چیدمان آن را مشاهده کنند تا بدانند در چه مکانی غذا صرف می‌كنند
MILAD بازدید : 45 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

عرصه بر سریعترین خودرو دنیا تنگ می شود.

رقیبی به نام SSCAero، حداكثر سرعت رسمی 410 كیلومتر در ساعت و حداكثر سرعت تئوری 443 كیلومتر در ساعت در راه است تا ویرون را در گرد و خاك پشت سرش جا بگذارد. ویرون حتی در رسیدن به سرعت بالای 400 كیلومتر در ساعت هم تنها نیست.

ادامه مطلب را مشاهده فرمایید ...

رقیبی به نام SSCAero، حداكثر سرعت رسمی 410 كیلومتر در ساعت و حداكثر سرعت تئوری 443 كیلومتر در ساعت در راه است تا ویرون را در گرد و خاك پشت سرش جا بگذارد. ویرون حتی در رسیدن به سرعت بالای 400 كیلومتر در ساعت هم تنها نیست.

1001 اسب بخار قدرت موتور، حداكثر سرعت 407 كیلومتر در ساعت و شتاب 5/2 ثانیه، این اعداد ركوردهای بوگاتی ویرون هستند كه اخبار آن نزدیك به 4 سال نقل محافل دوستداران سوپر اسپرت‌ها بود. بسیاری از افراد ثروتمند با پیش‌خرید ویرون (حتی قبل از آنكه نمونه‌های اولیه آن تایید شود) در این رویا بودند كه تا چند سال می‌توانند افتخار راندن سریع‌ترین اتومبیل تولیدی جهان را داشته باشند، ولی اكنون باید حقیقتی تلخ را بپذیرند.



ویرون دیگر سریع‌ترین اتومبیل نیست! رقیبی به نام SSCAero، حداكثر سرعت رسمی 410 كیلومتر در ساعت و حداكثر سرعت تئوری 443 كیلومتر در ساعت در راه است تا ویرون را در گرد و خاك پشت سرش جا بگذارد. ویرون حتی در رسیدن به سرعت بالای 400 كیلومتر در ساعت هم تنها نیست. در این مقاله ضمن معرفی كوتاهی از Areo دیگر رقبای سرعت بالای 400 را معرفی می‌كنیم.

--



كارخانه سالین تیونر معتبری است كه مدل‌های زیادی از اتومبیل‌های فورد را از موستانگ تا وانت مورد تقویت قرار داده و با توجه به امكانات قوی تولیدی می‌توان به راستی آن را یك كارخانه اتومبیل‌سازی نامید. به‌علاوه سالین در مسابقات اتومبیل‌رانی نیز حضور فعالی دارد.

با تكیه به همین توانایی‌ها بود كه در سال 2000 مدل S7 را به‌عنوان اولین تولید كاملا مستقل خود معرفی كرد. یك سال بعد همین مدل در مسابقات سال با قدرت ظاهر شد، اما اتومبیل مورد نظر ما مدل ویژه Twin-Turbo است.

شركت سالین با توجه به رابطه تنگاتنگ با فورد برای این سوپر اسپرت از موتور 8 سیلندر 7 لیتری خود استفاده كرده است و با كمك 2 توربو شارژر توانسته قدرتی معادل 750 اسب بخار را به‌دست آورد. این قدرت بعد از انتقال از طریق یك گیربكس 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقب می‌رسد.

استفاده از گیربكس دستی با توجه به گشتاور بالای موتور S7 می‌تواند به راحتی كلاج را به آتش بكشد، به همین دلیل سالین از كلاج دو‌صفحه‌ای مقاوم برای این مدل بهره گرفته. با توجه به قدرت موتور و ضریب دنده 1 (86:1/2) S7 می‌تواند در 8/2 ثانیه به سرعت 96 كیلومتر در ساعت برسد و این روند تا سرعتی فراتر از 400 كیلومتر در ساعت ادامه دهد.

با توجه به لاستیك‌های پهن 275 در جلو و 335 در عقب (محصول میشلن) و فنربندی اسپرت، S7 در آزمون مارپیچ بالاتر از فراری انزو و پورشه كاررا جی‌تی قرار گرفته است. برای متوقف كردن این هیولای سرعت دیسك‌های ‏‎15 در جلو و 14 در عقب با 6 پیستون روی هر دیسك به كار گرفته شده است.

در داخل اتاق داشبورد و درها از فیبر كربن هستند و بقیه نقاط از چرم پوشیده شده‌‌اند، امكاناتی همانند پخش DVD همراه مانیتور، تهویه مطبوع، راهیاب ماهواره‌ای، ورود بدون كلید و... بر جنبه‌های لوكس این اتومبیل افزوده است. در طراحی بدنه در مجموع طرح قابل قبولی ارائه شده است كه در نمای جلو زیباتر است.برچسب قیمت 000/580 دلاری S7 این اتومبیل را در سطح انزو و كاروا جی‌تی قرار می‌دهد در حالی كه از نظر ركوردها بر هر دوی آنها برتری دارد.

--



شركت سوئدی كوینیگ‌زگ در سال 1997 با معرفی مدل CC عملاً وارد دنیای سوپر اسپرت‌ها شد. بعدها مدل CCR با حداكثر سرعت 388 كیلومتر در ساعت تا قبل از معرفی بوگاتی ویرون عنوان سریع‌ترین سوپراسپرت را در اختیار داشت اما هنوز برای ورود به لیست ما كم‌سرعت بود تا اینكه مدل CCX در سال 2006 عرضه شد تا بتواند به سرعت بالای 400 كیلومتر دست پیدا كند. CC مخفف Competitio Coupe (كوپر مسابقه‌ای) و X نشانه‌ گذشت 10 سال از اولین آزمایش مدل CC است.

كوینیگ برای مدل CCX از موتور 7/4 لیتری 8 سیلندر فورد استفاده كرده كه با كمك دو سوپر شارژر مارك روتكس توانسته قدرتی معادل 806 اسب بخار و گشتاور 920 نیوتون متر را از دل آن بیرون بكشد! این قدرت با كمك یك گیربكس 6 سرعته دستی با كلاج دوبل به چرخ‌های عقب می‌رسد تا با كمك لاستیك‌های سرعتی میشلن در 2/3 ثانیه به 96 كیلومتر در ساعت برسد.

به علت استفاده از فیبركربن و كولار در بدنه و شاسی، وزن اتومبیل 118 كیلوگرم است كه برای جلوگیری از به پرواز درآمدن CCX در سرعت‌های بالا زیر اتومبیل كاملا صاف ساخته شده و خروجی‌های خاص هوا در انتهای بدنه باعث فشرده شدن لاستیك‌ها در آسفالت می‌شود.

لاستیك‌های 19 در جلو و 20 در عقب كه بر روی رینگ‌های آلیاژی سوار شده‌اند رابط اتومبیل با جاده هستند و دیسك‌های ترمز 36 سانتیمتری با 6 پیستون در جلو و عقب می‌توانند CCX را از 100 كیلومتر در ساعت در 31 متر به صفر برسانند. از نظر طراحی استایل كلی اتومبیل زیبا و جمع و جور است. تنها ممكن است طرح چراغ‌های جلو مورد پسند همه نباشد.لیست تجهیزات استاندارد و سفارشی CCX بسیار كامل است و در گران‌ترین حالت از 000/600 دلار تجاوز نمی‌كند كه حقیقتا خرید مناسبی است.

--



هرچند قصد داشتیم در این مقاله تنها به اتومبیل‌های در حال تولید بپردازیم اما از كنار این مدل نمی‌توان به راحتی گذشت. اصولا دیدن آرم كرایسلر بر روی یك سوپر اسپرت مانند دیدن مارك بی‌ام‌و بر روی یك كامیون تعجب‌آور است،‌ اما این اتومبیل به معنای واقعی آماده تولید بود و ابدا جنبه نمایشی نداشت.

شاید اگر مباحث بازاریابی و فشارهای مرسدس بنز به‌عنوان شریك (سابق) كرایسلر نبود عنوان سریع‌ترین اتومبیل را می‌شد به این اتومبیل اهدا كرد.كرایسلر یك موتور 6 لیتری 12 سیلندر از محصولات AMG را به كمك 4 سوپر شارژر تا مرز 850 اسب بخار تقویت كرده تا این كرایسلر ظرف 9/2 ثانیه به 100 كیلومتر در ساعت برسد و در نهایت به رقم ادعایی 411 كیلومتر در ساعت دست پیدا كند.

یك گیربكس 7 سرعته ساخت ریكاردو وظیفه انتقال قدرت را برعهده داشت. تركیبی از فولاد، آلومینیم و فیبركربن در شاسی و بدنه باعث شد وزن در محدوده 1310 كیلوگرم باقی بماند. در مورد نامگذاری آن باید گفت ME مخفف Mid _ Engine (موتور وسط) و 4 و 12 تعداد سوپر شارژ و تعداد سیلندرهاست. در مورد این سوپر اسپورت زیبا تنها یك جمله می‌توان گفت: حیف كه تولید نخواهد شد.

--



اگر با شنیدن قدرت موتور ویرون (1001 اسب بخار) دچار شوك شدید بهتر است خود را برای شنیدن قدرت موتور Aero آماده كنید. SSC از موتور 8 سیلندر 6 لیتری جنرال‌موتورز قدرتی معادل 1183 اسب بخار استخراج گرده كه در كنار 1303 نیوتون متر گشتاور به راستی باعث شرمساری ویرون می‌شود.

با اتكا به این قدرت زیاد Aero می‌تواند به حداكثر سرعت تئوری 443 كیلومتر در ساعت دست پیدا كند. البته ركورد رسمی ثبت شده آن 411 كیلومتر در ساعت است كه باز هم از ویرون بیشتر است. این هیولای موتور عقب با داشتن دوهواكش در كناره‌ها به همراه ارتفاع كم بدنه، رینگ‌های بزرگ مشكی رنگ و درهایی كه رو به بالا باز می‌شوند، در اولین معرفی رسمی خود در سال 2006 چشم‌های بسیاری را به خود خیره كرد،‌ نقطه ضعف بزرگ آن طراحی ظاهری است كه در آن همه چیز فدای رسیدن به سرعت بالا شده و از زیبایی و هماهنگی بی‌بهره است.

در داخل اتاق فضای كافی برای 2 سرنشین فراهم شده ضمن آنكه با وجود برخورداری از سیستم راهیاب‌ ماهواره‌ای، ‌پخش صوت و DVD با 10 باند، مانیتور رنگی و... از امكانات كافی برخوردار است. این هیولا از دو جنبه دیگر هم منحصر به فردتر از ویرون است. قیمت و تعداد تولید از این اتومبیل تنها 24 دستگاه ساخته خواهد شد كه با رقمی نزدیك به 3/4 میلیون دلار فروخته خواهند شد.

قیمتی كه حتی بسیاری از ثروتمندان را هم به فكر وادار می‌كند زیرا با این رقم می‌توانند 27 دستگاه بوگاتی ویرون خریداری كنند.

البته ویرون از بعضی جنبه‌ها به این تازه‌وارد برتری دارد. اول تكنولوژی به كار رفته در ویرون است كه حاصل هزاران نفر ساعت كار مهندسین فولكس واگن است كه قابل قیاس با توان شركتی همانند SSC نیست و به علاوه Aero از اصالت و پرستیژ ماركی مانند بوگاتی بی‌بهره است. بوگاتی چند دهه به تولید اتومبیل‌های ممتاز پرداخته و سابقه تولید مدل‌های به یاد ماندنی مانند بوگاتی آتلانتیك تیپ 57 را دارد.

در نهایت شتاب Aero نیز 2/0 ثانیه بیشتر از ویرون است تا خریداران بوگاتی ویرون چندان هم از خرید خود ناراضی نباشند،‌ در نهایت خرید این هیولا كاری معقول نیست و خریداران آن بیشتر به دنبال به رخ كشیدن ثروت خود هستند و الا در كشوری مانند آمریكا كه سرعت 200 كیلومتر در ساعت شما را مستقیم به زندان می‌فرستد خرید Aero هیچ توجیهی ندارد.

--

منبع: پرشین آی تی

MILAD بازدید : 24 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دختری در چین زندگی می كرد که با جدیت درس نمی خواند . وی اصلا نمیدانست که آینده اش چیست و به دنبال چه هدفی می باشد . روزی از روزها ، قبل از امتحانات مدرسه ، دوست این دختر به وی خبر داد كه به سوالات امتحانی دست یافته است . در حقیقت ، دختر می توانست برای شركت در امتحان از همین ورقه استفاده كند . دختر کلیه پاسخ های ورقه را كه در دست داشت حفظ كرد . با توجه به ضعف درسی وی گمان بر این بود كه او در این امتحانات از نمره 100 فقط 30 نمره خواهد گرفت . اما او موفق شد در آزمون مدرسه نمره 98 بگیرد. این مساله باعث شد كه دانش آموزان دچار تردید شوند كه مبادا دختر در امتحان تقلب كرده است . با وجود این اتفاق معلم دختر را ستایش و تشویق و ابراز اطمینان کرد که وی از آن به بعد موفقیت های بیشتری به دست خواهد آورد . دختر نیز كه هیجان زده شده بود ، شروع به گریه كرد . او از سخنان معلم بی نهایت خوشحال شده بود و دریافته بود كه اگر خوب درس بخواند ، افتخارات بیشتری كسب خواهد کرد . از آن به بعد ، دختر برای آنکه ثابت کند تلقب نکرده است و برای اینكه معلمش را نا امید نکند ، با جدیت درس می خواند و از لذت درس خواندن را احساس می كرد . چند سال بعد ، او در یكی از دانشگاه های معروف پکن پذیرفته شد . در واقع بدون آن ورقه امتحان سرنوشت دختر این گونه تغییر نمی كرد و آینده خوبی در انتظار وی نبود . اما همان اتفاق فرصتی برای دختر فراهم آورد و مسیر زندگی وی را متحول كرد . بعد از سالها ، دختر به مدرسه باز گشت و برای معلم خود حقیقت را فاش كرد . معلم که دیگر سالمند شده بود ، گفت : عزیزم ، آن زمان می دانستم که تو تلقب کرده ای . زیرا توانایی های تو را می شناختم و می دانستم كه تو نمی توانی نمره 98 بگیری . اما فکر کردم که امکان دارد تو با استفاده از این فرصت بیشتر کوشش کنی . بدین سبب ، تو را تشویق کردم و نسبت به تو اطمینان داشتم . دختر با شنیدن این سخنان به گریه افتاد . وی می دانست که در لحظه کلیدی حیات وی ، معلم او را تشویق کرده و همین مساله راه زندگی وی را تغییر داده است. بله دوستان ، در واقع ، در حیات ما اتفاقات و فرصت های زیادی رخ داده و بوجود می آید . لذا نباید به این آسانی این فرصت ها را از دست داد




MILAD بازدید : 25 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

داستان

روزی شاگردی به استاد خویش گفت: استاد می خواهم یکی از مهمترین خصایص انسان ها را به من بیاموزی؟
استاد گفت: واقعا می خواهی آن را فرا گیری؟
شاگرد گفت: بله با کمال میل.
استاد گفت: پس آماده شو با هم به جایی برویم.
شاگرد قبول کرد،استاد شاگرد جوانش را به پارکی که در آّن کودکان مشغول بازی بودند،برد.
استاد گفت:خوب به مکالمات بین کودکان گوش کن.مکالمات بین کودکان به این صورت بود:


-الان نوبت من است که فرار کنم و تو باید دنبال من بدوی.
-نخیر الان نوبت توست که دنبالم بدوی.
-اصلا چرا من هیچوقت نباید فرار کنم؟
و حرف هایی از این قبیل.

استاد ادامه داد: همانطور که شنیدی تمام این کودکان طالب آن بودند که از دست دیگری فرار کنند،انسان نیز این گونه است.
او هیچگاه حاضر نیست با شرایط موجود رو به رو شود و دائم در تلاش است از حقایق و واقعیات زندگی خود فرار کند و هرگز کاری برای بهبود زندگی خود انجام نمی دهد.
تو از من خواستی یکی از مهم ترین ویزگی های انسان را برای تو بگویم و من آن را در چند کلام خلاصه میکنم:

تلاش برای فرار از زندگی...

 

MILAD بازدید : 25 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شیوانا جعبه‌اى بزرگ پر از مواد غذایى و سکه و طلا را به خانه زنى با چندین بچه قد و نیم قد برد.
زن خانه وقتى بسته‌هاى غذا و پول را دید شروع کرد به بدگویى از همسرش و گفت:

<<اى کاش همه مثل شما اهل معرفت و جوانمردى بودند.>>


شوهر من آهنگرى بود که از روى بى‌عقلى دست راست و نصف صورتش را در یک حادثه در کارگاه آهنگرى از دست داد و مدتى بعد از سوختگى علیل و از کار افتاده گوشه خانه افتاد تا درمان شود.
وقتى هنوز مریض و بى‌حال بود چندین بار در مورد برگشت سر کارش با او صحبت کردم ولى به جاى اینکه دوباره سر کار آهنگرى برود مى‌گفت که دیگر با این بدنش چنین کارى از او ساخته نیست و تصمیم دارد سراغ کار دیگر برود.

من هم که دیدم او دیگر به درد ما نمى‌خورد....
برادرانم را صدا زدم و با کمک آن‌ها او از خانه و دهکده بیرون انداختیم تا لا اقل خرج اضافى او را تحمل نکنیم.
با رفتن او ، بقیه هم وقتى فهمیدن وضع ما خراب شده از ما فاصله گرفتن و امروز که شما این بسته‌هاى غذا و پول را برایمان آوردید ما به شدت به آنها نیاز داشتیم.
اى کاش همه انسان‌ها مثل شما جوانمرد و اهل معرفت بودند!
شیوانا تبسمى کرد و گفت: حقیقتش من این بسته‌ها را نفرستادم. یک فروشنده دوره‌گرد امروز صبح به مدرسه ما آمد و از من خواست تا اینها را به شما بدهم و ببینم حالتان خوب هست یا نه!؟ همین!
شیوانا این را گفت و از زن خداحافظى کرد تا برود.
در آخرین لحظات ناگهان برگشت و ادامه داد: راستى یادم رفت بگویم که دست راست و نصف صورت این فروشنده دوره گردهم سوخته بود.

تعداد صفحات : 17

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 170
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 131
  • بازدید کلی : 7,212