loading...
جذاب و باحال
MILAD بازدید : 23 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
مثلث برمودا
مثلث برمودا و عجایب آن
مثلثبرمودا محلی است وهم‌انگیز که در آن صدها هواپیما و کشتی در هوا و دریاناپدید شده‌اند. بیش از هزار نفر در این منطقه وحشت گم شده‌اند، بدوناینکه حتی یک جسد یا قطعه پاره‌ای از یک هواپیما یا کشتی مفقود شده ، بهجا مانده باشد.
● موقعیت مثلث برمودا
مثلث برمودا واقعا یک مثلثنیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایره‌ای بزرگ) دارد که درروی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آننزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و ازپورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسوعبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غربمثلث برمودا ۸۰ درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بریکدیگر منطبق می‌گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبهنمی‌شود.
در غرب اقیانوس اطلس، در آن سوی سواحل جنوب شرقی ایالاتمتحده ، ناحیه ‌ای وجود دارد که به شکل مثلث است . این ناحیه از برمودا درشمال آغاز می‌شود و تا قسمت جنوبی فلوریدا امتداد می‌یابد ، سپس از سمتشرق با گذشتن از جزایر باهاما و پورتوریکو،به طول جغرافیایی ۴۰ درجه بهسمت غرب کشیده می‌شود و دوباره به برمودا باز می‌گردد.
این ناحیه کهبه مثلث برمودا معروف است ،در لیست رازهای ناشناخته جهان به مکانی اضطرابانگیز وباور نکردنی به ثبت رسیده است . در این مکان بیش از صدها هواپیماوکشتی بدون آنکه کوچکترین اثری از آنان باقی بماند ، ناپدید شده‌اند .اغلباین حوادث از سال ۱۹۴۵ به بعد روی داده است ،و در طول ۲۶ سال اخیر بیش از۱۰۰۰نفر در این ناحیه از جهان جان خود را از دست داده اند ، بی آنکه حتیاثری از جسد یکی از آنها یا نشانه ای از بقایای هواپیماهاو کشتی‌هایناپدید شده باقی مانده باشد .
وینسنت گادیس که مثلث برمودا رانامگذاری کرده، آن را به صورت زیر توصیف می‌کند: « یک خط از فلوریدا تابرمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو می‌گذرد و سومین خط از میان باهامابه فلوریدا بر می‌گردد.
این محل فتنه‌انگیز و تقریبا باور نکردنیاسرار غیر قابل توصیف جهان را به خود اختصاص داده است. مثلث برمودا نامشرا در نتیجه ناپدید شدن ۶ هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینانآنها در پنجم دسامبر ۱۹۴۵ کسب کرد. ۵ فروند از این هواپیماها به دنبالاجرای ماموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه مثلث ، پرواز می‌کردند که باارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیاتنجات ، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقودشدند.
آخرین پیامهای مخابره شده آنها با برج مراقبت حاکی از وضعیتغیر عادی ، عدم روییت خشکی ، از کار افتادن قطب نماها یا چرخش سریع عقربهآنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جویبرای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان افرادی با تجربه و ورزیدهبودند. با وجود مدتها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته ، لکه روغن ، آثاری ازاجسام شناور ، خدمه یا تجمع مشکوکی از ه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای چه قبلو چه بعد از آن ، تا این حد حیرت‌آورتر از ناپدید شدن دسته جمعیهواپیماهای مذکور نبوده است. در حوادثی مشابه در این منطقه ‌قایقها وکشتیهایی مفقود شده‌اند (قربانیان مثلث برمودا)، در برخی موارد هم فقطخدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند.
● منطقه وحشت
همه روزههواپیماهای متعددی بر فراز مثلث برمودا پرواز می‌کنند. کشتیهای بزرگ وکوچک در آبهای آن در حال تردند و افراد زیادی برای بازدید ، به این منطقهمسافرت می‌کنند، بدون آنکه اتفاقی بیفتد. از طرف دیگر ، در دریاها واقیانوسها در سراسر دنیا ، کشتیها و هواپیماهای زیادی مفقود شده ومی‌شوند. پس چرا فقط مثلث برمودا از بقیه مناطق تفکیک شده است. علت ایناست که اولا هیچ امیدی برای یافتن حتی اثر و نشانه‌ای وجود ندارد. ثانیادر هیچ منطقه دیگر چنین ناپدید شدنهای بی دلیل ، بیشمار و نامعلوم روینداده و به این خوبی ثبت نشده است.
● مشاهدات و گزارشات
در بیشتراتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شده‌اند که تماسرادیویی خود را با ایستگاههای مبدا و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کرده‌اندو یا برخی دیگر در لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کرده‌اند که حاکی ازعدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربه‌های قطبنما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم درروز صاف و آفتابی و یا تغییراتی غیر عادی در آبها که تا لحظاتی قبل آرامبوده‌اند، بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع.
این پیامهارفته رفته ضعیف‌تر و غیرقابل تشخیص‌تر شده و یا سریعا قطع شده‌اند. دقیقامثل اینکه چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیدهشده، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورترشده‌اند. در برخی موارد گزارشها حاکی از آن بود که نوری ناشناخته و غیرقابل تشریح روییت شده است. همچنین توده سیاه و تاریکی در سطح دریا که پساز مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است.
درمواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیدهشده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدیدشده‌اند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاهها و سایر ابزارهایقایق‌های ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوبارهشروع بکار کرده‌اند.
در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنیبدین مضمون دریافت گردید. “خطری همانند یک خنجر هم اکنون … به سرعت می‌آید… ما نمی‌توانیم فرار کنیم …” در هر حال بدون اینکه مشخص شود خنجر چه بود،کشتی ناپدید شد.
● علل واقعه
▪ علل فرضی طبیعی
توضیحات و عللفرضی مختلفی درباره حوادث مثلث برمودا ارایه شده است که معمول‌ترین فرضیاتبر اساس مرگ غیر طبیعی (زیرا هیچ جسدی تا کنون بدست نیامده است.) بنا شدهاست. این توضیحات عبارتند از:
جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه زلزلهدر اعماق دریا ، وزش بادهای مخرب و اختلالات جوی ، گویهای آتشفشان که موجبانفجار هواپیماها می‌شود، گرفتار آمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد کهباعث سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتیها و مفقود شدن آنها درآب می‌شود، تحت تاثیر نیرویی مغناطیسی قرار گرفتن و اختلالات امواجالکترومغناطیسی، ولی این دلایل توجیه قابل قبولی برای ناپدید شدنهواپیماها و کشتیهای متعدد در یک منطقه نیست.
▪ علل فرضی غیر طبیعی
دستگیریو ربوده شدن به وسیله زیردریایی یا بشقاب پرنده‌هایی متعلق به کراتی دیگرکه برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسانها به کره زمینآمده‌اند، می‌تواند علتی غیر طبیعی برای توجیه وقایع باشد.
یکی ازعجیب‌ترین پیشنهادات در این مورد بوسیله ادگار کایس ، پیشگو و روانکاو وحکیم در دهه پنجم قرن بیست ، ارایه شده است. به عقیده وی قرنها قبل از کشفاشعه لیزر ، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یک منبع انرژیو قدرت استفاده می‌کردند. به نظر کاین نوعی نیروی شیطانی القا شده از سویآنها ، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز در برخی مواقعباعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتیها ، هواپیماها و درنهایت نابودی آنها می‌گردد.
ام. ک. جساپ که یک فضانورد ، منجم ومتخصص کره ماه است، در کتابش به نام « در مورد بشقاب پرنده‌ها » ابزارمی‌دارد که ناپدید شدن کشتیهای مشهور در مثلث برمودا ، به وسیله اجسامپرنده صورت گرفته است. وی مفقود شدن خدمه آنها را نیز به اجسام مزبور ربطمی‌دهد. به عقیده جساپ یوفوها هر چه هستند، حوزه مغناطیسی موقتی ایجادمی‌کنند که دارای طرحی یونیزه شده است و می‌تواند باعث متلاشی شدن یاناپدید شدن هواپیماها و کشتیها گردد. او روی این سوال کار می‌کرد که چگونهنیروی مغناطیسی کنترل شده و می‌تواند باعث نامریی شدن گردد. نظریه میدانواحد انیشتین او را مجذوب کرده بود. جساپ هر دو اینها را کلیدی می‌دانستبرای ظهور و محو شدن ناگهانی بشقاب پرنده‌ها و ناپدید شدن کشتیها وهواپیماها. ولی مرگ امکان ادامه فعالیت و نتیجه گیری را از جساپ گرفت وتحقیقاتش نیمه تمام ماند.
● داستانی عجیب
حادثه‌ای در اثر اختلالزمانی در فرودگاه میامی رخ داد که هرگز توضیحی قابل قبول برای آن وجودنداشته است. این واقعه مربوط به یک هواپیمای مسافربری بود که برای فرود درباند آماده بود و با رادار مرکز کنترل هوایی ردیابی می‌گردید که ناگهان دهدقیقه از صفحه رادار ناپدید شد و سپس دوباره ظاهر گشت. هواپیما بدون هیچواقعه‌ای فرود آمد و خلبان و خدمه از آنچه افراد پایگاه می‌گفتند ابرازتعجب کردند، زیرا تا آنجا که به خدمه مربوط می‌شد، هیچ اتفاق غیر عادینیفتاده بود. جالب این که ساعتهای همه آنها حدود ده دقیقه از زمان واقعیعقب‌تر بود. در حالی که هواپیما درست ۲۰ دقیقه قبل از این واقعه وقت اصلیرا کنترل کرده بود و در آن هنگام هیچ اختلاف زمانی وجود داشت.
آیا مثلث برمودا و نقاط مشخص دیگر به صورت ماشینی عظیم عمل می‌کنند تا اختلالاتی بوجود آورند؟
آیاآنها می‌توانند گردابهایی را چه در داخل و چه در خارج از جو بوجود آورندکه اجسام و اشیا به داخل آنها بیفتد و به بعد زمان و مکانی دیگر منتقلشوند؟
● گذشته و آینده برمودا
به نظر می‌رسد که این منطقه طیزمانهای متمادی گذشته نیز در افسانه‌ها به منزله مکانی ترسناک وجود داشتهو حتی خیلی قبل از تاریخ کشف آن و بعد از آن تاریخ تا صدها سال با عناوین«دریایی از مقبره‌ها» ، «مثلث شیطان» ، «مثلث مرگ» ، «دریای بدبختی» ،«گورستان آتلانتیک» نامیده می‌شده است.
شومی و بدشگونی مثلث برموداحتی در عصر فضا نیز باعث تعجب انسانهایی چون کریستف کلمب و فضانوردانآپولو ۱۳ که یکی کاشف در زمین و دیگری در فضاست، شده است.اینکه چرا وقایععجیب این منطقه گزارش نمی‌شود، شاید به دلیل ایجاد رعب و وحشت عمومی باشد،شاید هم چون دلیل اصلی وقایع معلوم نیست، اتفاقات مربوطه بازتاب نمی‌یابد.البته در اغلب گزارشات ارایه شده هم سانسورهایی وجود دارد که اصل وقایع راسرپوشیده نگه می‌دارد.
دانشمند روسی مدعی کشف راز مثلث برمودا شد.
برچسب ها مثلث برمودا ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 170
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 162
  • بازدید سال : 285
  • بازدید کلی : 7,366